W tych trudnych czasach jako Luxoft, a DXC Technology Company, stoimy ramię w ramię i w pełnej solidarności z naszymi pracownikami z Ukrainy i ich rodzinami. Oferujemy im pełne możliwe wsparcie. Nieustannie pracujemy, aby pomóc każdemu, kto tego potrzebuje. Cały czas monitorujemy sytuację, planujemy dalsze działania, wdrażamy udogodnienia, upraszczamy procesy, a bezpieczeństwo naszych koleżanek i kolegów pozostaje naszym priorytetem. Funkcjonujemy poza wszelkimi podziałami. Od wielu lat pokazujemy to swoimi działaniami i bardzo zależy nam, aby w Luxoft Poland każdy czuł się jak u siebie. Będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby chronić naszych ludzi. Jesteśmy dumni z wszystkich pracowników Luxoft, a DXC Technology Company za ich wielkie zaangażowanie, pomysły i bezinteresowne działania na rzecz osób, których dotknęła wojna.
W ciągu ostatnich tygodni udało się nam podjąć wiele realnych działań na rzecz osób poszkodowanych wojną, m.in. zorganizowaliśmy transport, zakwaterowanie wraz z wyżywieniem dla kilkuset osób – naszych pracowników z Luxoft Ukraine i ich rodzin, ta liczba ciągle rośnie. Przygotowaliśmy sale zabaw dla dzieci, zorganizowaliśmy w naszych biurach zbiórki konkretnych artykułów medycznych, a także śpiworów, ubrań, zabawek. Zakupujemy i przekazujemy na bieżąco power banki, ładowarki i inny potrzebny sprzęt elektroniczny. Nasi pracownicy zrzeszają się w grupy wolontariackie i wspólnie bardzo prężnie działają na rzecz swoich koleżanek i kolegów poprzez organizowanie dedykowanego wsparcia dla poszczególnych rodzin, które znalazły się w potrzebie.
Od pierwszego dnia wybuchu wojny działa u nas zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna, ogólnie dostępna, strona internetowa zawierająca wszystkie informacje, jakie mogą okazać się przydatne dla pracowników. Poza tym uruchomiliśmy dedykowaną infolinię, która czynna jest 24/7, wszystkie działy w firmie są w stanie najwyższej gotowości do pomocy i pozostają w nieustannym kontakcie ze wszystkimi osobami wymagającymi jakiegokolwiek wsparcia. Współpracujemy z zewnętrznymi organizacjami zapewniającymi darmowe usługi medyczne oraz wsparcie psychologiczne dla osób przybywających z Ukrainy. Nasi pracownicy i ich bliscy mogą nieodpłatnie korzystać z Employee Assistance Program i w ramach tej inicjatywy zasięgać darmowych porad prawnych, księgowych i innych. Rozmawiamy i współpracujemy z ogólnopolskimi organizacjami zrzeszającymi największe firmy IT, aby wspólnie wypracowywać nowe rozwiązania i projekty wychodzące na przeciw potrzebom poszkodowanych wojną osób. To tylko część z aktywności, które zapoczątkowaliśmy w ostatnim czasie, a ich ilość nieustannie rośnie. Choć sytuacja jest niezwykle trudna, to staramy się nastrajać pozytywnie – bardzo budujące jest to, jak bardzo nasi pracownicy są zjednoczeni i ile już udało się razem zrobić dobrego. To daje prawdziwą siłę do dalszych działań i nadzieję na przyszłość.
Autor: Natalia Selinger, Managing Director / HR Operations Director, Poland, and Bulgaria
Luxoft, a DXC Technology Company